Θέμα: Ανακοίνωση για τα διαπολιτισμικά σχολεία

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Παρθενώνας»
Κυκλώπων 6, 11852 Αθήνα τηλ. 210 3414317, 697 4143638
syllogosparthenonas@gmail.com Αθήνα, 05/03/2012

Προς: Τα μέλη του συλλόγου
Κοινοποίηση:
Στην Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κα Διαμαντοπούλου
Στην Ειδική Γραμματέα Διαπολιτισμικής Εκπ/σης, κα Λινού
Στο Δ.Σ. της ΔΟΕ
Στον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπαίδευσης Αττικής, κο Κουμέντο
Στον Διευθυντή Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, κο Πετρόπουλο
Στο σχολικό σύμβουλο κο Παπαδόπουλο Χάρη
Στους αιρετούς του ΠΥΣΠΕ της Α΄ Αθήνας
Στην Αντιδήμαρχο Παιδείας του Δ. Αθηναίων, κα Παπαχελά
Στη ΔΕΠ του 3ου Διαμερίσματος
Στην Ένωση Γονέων του 3ου διαμερίσματος


Θέμα: Ανακοίνωση για τα διαπολιτισμικά σχολεία


Σχετικά με την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να «αποχαρακτηρίσει» τα διαπολιτισμικά σχολεία για να γίνουν «σχολεία της γειτονιάς», όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα στους συλλόγους δια στόματος του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Κουμέντου με το επιχείρημα ότι «δεν μπορούν να υπάρχουν σχολεία – γκέτο», το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Ο Παρθενώνας» και οι εκπαιδευτικοί του 87ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών επισημαίνουν τα εξής:


Κανένα στέλεχος του Υπουργείου Παιδείας δεν μπήκε στον κόπο να ρωτήσει και να συζητήσει με κανέναν από τους εμπλεκόμενους φορείς και κατά κύριο λόγο τις ίδιες τις σχολικές κοινότητες των εν λόγω σχολείων για το ενδεχόμενο του αποχαρακτηρισμού τους. Απ’ ό,τι φαίνεται το Μαρούσι πέφτει πολύ μακριά για να μπουν στον κόπο να μάθουν τον καθημερινό μόχθο του εκπαιδευτικού προσωπικού των σχολείων αυτών, αλλά και τις ανάγκες ενός ιδιαίτερα ταλαιπωρημένου μαθητικού πληθυσμού, όπως αυτού των διαπολιτισμικών σχολείων. Επίσης, ιδιαίτερη εντύπωση μας προκαλεί το γεγονός ότι η κατάργηση ουσιαστικά των σχολείων αυτών προτείνεται από εκείνους που έδειξαν τον πλέον υπερβάλλοντα ζήλο για τη δημιουργία τους.


Στο 87ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, που βρίσκεται στην περιοχή του Γκαζιού, φοιτούν αυτή τη στιγμή περίπου 90 μαθητές, από τους οποίους οι 35 μετακινούνται προς το σχολείο από άλλες περιοχές. Πρόκειται κυρίως για μαθητές, που λόγω των ειδικών συνθηκών διαβίωσής τους ( παιδιά από καταυλισμούς Ρομά, οικονομικοί μετανάστες, πολιτικοί πρόσφυγες κ.λπ.), επέλεξαν να φοιτήσουν στο συγκεκριμένο σχολείο ακριβώς λόγω της δυνατότητας που έχει να τους φιλοξενήσει.


Η πλειοψηφία, παρ’ όλα αυτά, των μαθητών προέρχεται από τη «γειτονιά». Μια γειτονιά με ιδιαίτερο πληθυσμό (μουσουλμανική κοινότητα, Ρομά, μετανάστες κλπ), και που ο χαρακτηρισμός του σχολείου ως Διαπολιτισμικό α) έχει βοηθήσει στο να υπάρχουν αυτή τη στιγμή δύο τάξεις υποδοχής β) δίνει τη δυνατότητα στελέχωσης του σχολείου με εξειδικευμένο και έμπειρο προσωπικό γ) δίνει τη δυνατότητα από το νόμο για μικρά τμήματα – στα 21 παιδιά και πάνω μπορούν να δημιουργηθούν δύο τμήματα, ενώ αυτή τη στιγμή «τρέχουν» υποστηρικτικά προγράμματα στην κατεύθυνση βοήθειας αυτών των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου εκτιμούν ότι οι μαθητές του σχολείου έχουν παρουσιάσει σημαντική πρόοδο – και σε γνωστικό και σε κοινωνικο-ψυχολογικό επίπεδο χάρη και σε αυτές τις υποστηρικτικές δομές.


Η συρρίκνωση τα τελευταία χρόνια του μαθητικού πληθυσμού του σχολείου που προέρχεται από τη «γειτονιά», ήρθε κυρίως ως αποτέλεσμα της απόφασης, πριν χρόνια, της αλλαγής των ορίων του σχολείου και του σημαντικού περιορισμού τους. Θεωρούμε ότι είναι αναγκαία η αύξηση των ορίων του- ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό του ως Διαπολιτισμικό ή όχι- έτσι ώστε να αυξηθεί πραγματικά ο αριθμός των μαθητών του και από τη γειτονιά.


Η επίκληση του ακριβού κόστους για τη μετακίνηση των παιδιών, κατά τη γνώμη μας, δεν ευσταθεί για δύο λόγους: πρώτα και κύρια γιατί εμείς ως εκπαιδευτικοί δεν θεωρούμε κανένα κόστος «απαγορευτικό» όταν πρόκειται για την εκπαίδευση των μαθητών μας και κατά δεύτερο λόγο γιατί υπάρχει πρόταση από την περσινή σχολική χρονιά από το σχολείο για τη μείωση του κόστους της μετακίνησης (δύο αντί για τρία λεωφορεία).


Τέλος, θεωρούμε ότι στην περίοδο της κρίσης, στην περίοδο που χτυπιέται συνολικά το δημόσιο σχολείο και οι μαθητές και οι εργαζόμενοι γονείς τους αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗ, που με τον αποχαρακτηρισμό του σχολείου και τη μη δυνατότητά του να φοιτά σε αυτό, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εγκαταλείψει την εκπαίδευση. Ας πάψει πια το Υπουργείο Παιδείας να εμφανίζει καθαρά «λογιστικά» μέτρα στα πλαίσια των περικοπών του μνημονίου ως «παιδαγωγικά». Εμείς οι εκπαιδευτικοί σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε μια απόφαση η οποία χτυπά ένα από τα πιο ευαίσθητα τμήματα του μαθητικού πληθυσμού. Γι’ αυτό καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μην προχωρήσει στον αποχαρακτηρισμό των Διαπολιτισμικών σχολείων. Αντίθετα καλούμε να τα στηρίξει και να ενισχύσει και τα υπόλοιπα σχολεία που έχουν μαθητές με ανάλογα προβλήματα με τις υποστηρικτές δομές που χρειάζονται.


Ύστερα και από το συντονισμό δράσης που πραγματοποιήθηκε από εκπαιδευτικούς των διαπολιτισμικών σχολείων της Αθήνας, συλλόγους εκπαιδευτικών και συλλόγους γονέων, αποφασίστηκε να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων την Τετάρτη 7/3 στη 1μμ στο υπουργείο Παιδείας.


Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε «Ο Παρθενώνας» κηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας (τις τρεις τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου και τις τρεις πρώτες του απογευματινού), με σκοπό τη διευκόλυνση των συναδέλφων που θέλουν να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση.




Η πρόεδρος                                                     Η γεν. γραμματέας


Αδριανή Προκόπη                                         Αιμιλία Τσαγκαράτου