ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων της
3ης Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων με πλήρη αίσθηση κοινωνικής ευθύνης από την αρχή
της πανδημίας είμαστε κοντά στους μαθητές, στις μαθήτριες και στους γονείς
τους.
Από την ημέρα που έκλεισαν τα σχολεία,
κάναμε σαφές πως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την
αμεσότητα της παιδαγωγικής σχέσης στην τάξη, αντιλαμβανόμενοι ότι τα παιδιά
έχουν την ανάγκη διαπροσωπικής επαφής και αλληλεπίδρασης. Εξαιτίας όμως της πανδημίας που άλλαξε τις ζωές μας, αναγνωρίστηκε
η αναγκαιότητα να κρατήσουν τα παιδιά επαφή με τη μαθησιακή διαδικασία μέσα από
την τηλεκπαίδευση.
Για τις προαγωγικές εξετάσεις
Σχετικά με την ανακοίνωση του
Υπουργείου Παιδείας για την μείωση της εξεταστέας ύλης και έτσι όπως
διαμορφώνεται η κατάσταση με τις αδυναμίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τις
ψηφιακές ανισότητες, το ανεφάρμοστο της εξ αποστάσεως εξέτασης και την
υγειονομική επικινδυνότητα της εξέτασης σε αίθουσες, σχολιάζουμε πως η μείωση
της ύλης δεν είναι αρκετή. Η λύση είναι αυτή που υιοθετείται στις περισσότερες
χώρες: η αναστολή των εξετάσεων στη
δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η αυτόματη προαγωγή όλων των μαθητών.
Ο εμπαιγμός της προμήθειας
ηλεκτρονικού εξοπλισμού
Το
Υπουργείο Παιδείας μέσα σε διάστημα δύο ημερών εξέδωσε δύο εγκυκλίους σχετικά
με την κάλυψη των αναγκών εκπαιδευτικών και μαθητών σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό
για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Η έκδοση της πρώτης εγκυκλίου ουσιαστικά
επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν τεράστια προβλήματα στην εφαρμογή της “τηλεκπαίδευσης”
και ακύρωσε το αφήγημα πως "όλοι έχουν ισότιμη πρόσβαση” στην εξ
αποστάσεως εκπαίδευση.
Η
αρχική είδηση της προμήθειας laptop σε μαθητές και
εκπαιδευτικούς από το Υπουργείο Παιδείας καταγράφεται πλέον σαν διασπορά ψευδών
ειδήσεων, καθώς με αστραπιαία ταχύτητα το Υπουργείο Παιδείας με τη νέα του
εγκύκλιο (9/4) ακύρωσε την πρώτη, λέγοντας στην σχολική κοινότητα ότι δεν την
εννόησε ορθά, καθώς επρόκειτο για υλοποίηση προγράμματος ΕΣΠΑ. Διευκρινίζει
επιπλέον ότι: “η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών
υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής
μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)”. Ουσιαστικά
παραδέχεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία των διευθυντών/τριών, προϊσταμένων και
συλλόγων γονέων ακολούθησε την καταγραφή των τεράστιων πραγματικών αναγκών.
Αλήθεια
με ποιο κριτήριο θα μετρηθούν οι ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας; Με κριτήρια
κανονικής λειτουργίας ή πανδημίας και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;
Το
Υπουργείο Παιδείας εμπαίζει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς με επικοινωνιακά
παιχνίδια. Για να μεγιστοποιηθεί ο εμπαιγμός, ακολούθως ενημερωθήκαμε για την
πρόθεση του Δήμου Αθηναίων να παράσχει φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές σε
μαθητές που ανήκουν σε άπορες οικογένειες είτε δεν έχουν τη δυνατότητα
πρόσβασης στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, με χρονικό όριο απάντησης από τους
Διευθυντές την Μεγάλη Τρίτη 14/4/2020!!!
Ως γονείς/κηδεμόνες,
διερωτόμαστε:
- Πώς ορίζεται ο διαχωρισμός των οικογενειών σε
άπορες ή εύπορες (;;;)
- Πώς μπορεί να γίνει αντικειμενική καταγραφή
όταν, ούτε οι διευθυντές, αλλά ούτε και οι σύλλογοι γονέων γνωρίζουν τις
πραγματικές οικονομικές δυνατότητες των οικογενειών, όπως επίσης και το πόσοι
Η/Υ χρειάζονται ανά οικογένεια, τη στιγμή που εφαρμόζεται η τηλεεργασία των
γονέων;
- Οι εκπαιδευτικοί έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό
στο σπίτι, για να υλοποιήσουν την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση;
Απέναντι
στον εξευτελισμό της διαδικασίας καταγραφής και τον πρωτοφανή εμπαιγμό, που
υποβαθμίζει και εκθέτει το δημόσιο σχολείο, η απάντηση είναι μία:
Laptop και δωρεάν ασφαλής - γρήγορη πρόσβαση στο
διαδίκτυο για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Χωρίς διακρίσεις, χωρίς όρους.
Μεγάλη Εβδομάδα και
Τηλεκπαίδευση
Με
ανακοίνωσή του το Υπουργείο Παιδείας (9/4) ενημερώνει ότι "δύναται να
παρέχεται σε προαιρετική βάση εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της
εκπαίδευσης και κατά τη διάρκεια των δύο επόμενων εβδομάδων, με εξαίρεση το
χρονικό διάστημα από Μεγάλη Τετάρτη 15.04.2020 ως και Τρίτη 21.04.2020".
Γεννώνται αυτόματα τα
εξής ερωτήματα:
-
Από
πότε η λειτουργία του δημόσιου σχολείου έγινε προαιρετική και βασίζεται στον
“εθελοντισμό” ενεργοποιώντας έτσι τον κοινωνικό αυτοματισμό;
-
Πού
θα οδηγήσει ο κατακερματισμός, που εντείνεται με αυτές τις πρακτικές, στο χώρο
της εκπαίδευσης;
-
Ποιους
σκοπούς εξυπηρετεί του Υπουργείο, που πετάει το μπαλάκι στους “εθελοντές”
εκπαιδευτικούς;
Υπενθυμίζουμε
ότι η λειτουργία των σχολείων, η έναρξη των μαθημάτων, οι διακοπές και οι
αργίες, ρυθμίζονται με το Π.Δ. 79/2017, όπου αναφέρεται: "Τα δημόσια
σχολεία και νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν τις ακόλουθες ημέρες: “... από τη
Μεγάλη Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου ...” Δε γνωρίζει άραγε
το Υπουργείο, ότι τα Π.Δ. δεν αναιρούνται ούτε με υπουργικές αποφάσεις ούτε με
συστάσεις, πόσο μάλλον προφορικές;
Η
κρίση της πανδημίας δίνει την ευκαιρία να αμφισβητηθούν όλα τα δικαιώματά μας.
Ωράρια, αργίες, άδειες, θέσεις εργασίας και να οδηγηθούμε σε πλήρη
ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Δεν θα περάσουν οι μεθοδεύσεις.
Καταγγέλλουμε τα επικοινωνιακά παιχνίδια και τις πολιτικές σκοπιμότητες στις
πλάτες των παιδιών μας.
Δεν ξεχνάμε ότι το δημόσιο σχολείο είναι
κοινωνικό και καθολικό αγαθό.
Είμαστε
ευγνώμονες, αλληλέγγυοι και θερμοί συμπαραστάτες στον αγώνα των εκπαιδευτικών που, υπερασπιζόμενοι τον παιδαγωγικό τους ρόλο, προσπαθούν
να διασφαλίσουν την
ισοτιμία και τη συμμετοχή όλων των παιδιών στην εξ
αποστάσεως εκπαίδευση. Τους ευχαριστούμε για την αρωγή τους στα παιδιά μας
αυτές τις δύσκολες μέρες.
Προτρέπουμε
τις Διευθύνσεις των σχολείων και τους εκπαιδευτικούς, να μην προγραμματίσουν
μαθήματα τις μέρες των επίσημων αργιών.
Ας στηρίξουμε ο ένας τον άλλον
μένοντας ενωμένοι.
Με την ελπίδα πως σύντομα θα ανταμώσουμε ξανά, ευχόμαστε ολόθερμα σε όλες και σε όλους Καλό Πάσχα και
Καλή Ανάσταση.
Το Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων 3ης
ΔΚΑ