Σύλλογος 47ου Νηπιαγωγειου - Ανακοίνωση για την απόσυρση του νομοσχεδίου για την παιδεία

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ του 47ου Νηπιαγωγείου Δήμου Αθηναίων

Αθήνα, 25/04/2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 47ου Νηπιαγωγείου Δήμου Αθηναίων απαιτεί να αποσυρθεί άμεσα το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την παιδεία.  Εν μέσω μέτρων ¨κοινωνικής αποστασιοποίησης¨ και μετά τις παλινωδίες για  την παροχή ηλεκτρονικού εξοπλισμού στους μαθητές με κατάληξη την αναζήτηση χρημάτων από δήμους, σχολικές επιτροπές και χορηγίες και αντί το Υπουργείο να ασχοληθεί με τα προβλήματα της ανισότητας στη μόρφωση που οξύνονται εξαιτίας και της πανδημίας, καταθέτει ένα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο με πρόθεση να εκμεταλλευθεί την επιτήρηση της κυκλοφορίας και την περιστολή των ελευθεριών. Το σχόλιο μας απέναντι σε μια τέτοια πρακτική είναι ότι η συμπεριφορά δεν «είναι μέρος της διαπαιδαγώγησης» αλλά «ζήτημα παιδείας».    Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου οδηγεί στην εντατικοποίηση της εκπαίδευσης και στην αποδόμηση της δημόσιας παιδείας. Κατευθύνει προς ένα σχολείο εξεταστικό κέντρο που παρέχει και πιστοποιεί δεξιότητες και αποσπασματικές γνώσεις. Εργαλεία του: η βάση του δέκα, οι τράπεζες θεμάτων, η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, το ηλικιακό όριο για εγγραφή σε ΕΠΑΛ, ο αποκλεισμός από την πανεπιστημιακή εκπαίδευση χιλιάδων μαθητών που θα γίνουν πελάτες των αναβαθμισμένων κολεγίων και των «σκοιλ ελικικου», τα δίδακτρα σε προπτυχιακά, τα πρότυπα σχολεία σε αντίθεση με την αναβάθμιση συνολικά της εκπαίδευσης, η αξιολόγηση αρχικά σχολικών μονάδων και αργότερα εκπαιδευτικών, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, οι αποβολές και η διαγωγή. Ειδικότερα για το νηπιαγωγείο το Υπουργείο παραγνωρίζοντας τις ανάγκες των μαθητών αυτής της ηλικίας εισάγει την αυτοτελή διδασκαλία διακριτών αντικειμένων αντί να προσπαθήσει να επιλύσει τα προβλήματα της νηπιακής εκπαίδευσης (κτηριακά ζητήματα, ζητήματα καθαριότητας και απολύμανσης, ελλείψεις προσωπικού, νηπιαγωγοί, καθαρίστριες, ψυχολόγοι, τραπεζοκόμοι, παράλληλη στήριξη κλπ.). Η κατεύθυνση του νομοσχεδίου βρίσκεται σε αντίθεση με τα αναλυτικά προγράμματα
για διαθεματικότητα και ολιστική γνώση στα νηπιαγωγεία, επιδιώκοντας την εισαγωγή ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων (αγγλικά, φυσική αγωγή, πληροφορική) και ειδικοτήτων. Ο κοινωνικός χαρακτήρας της γνώσης μπορεί να αποδοθεί μόνο μέσα από δραστηριότητες που ταιριάζουν στην ηλικία των παιδιών και συμβάλουν στην ανάπτυξη της προσωπικότητας, των συναισθημάτων  και των κοινωνικών ικανοτήτων, της δημιουργικής και κριτικής σκέψης και μπορεί να υπηρετηθεί μόνο από νηπιαγωγούς. 

Δεν «αποστασιοποιούμαστε» διεκδικούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου.



                                                                      Για το ΔΣ

                             Η Πρόεδρος                                        Ο Γραμματέας



                      Ντίνα Σιακαβάρα                                 Γιάννης Μπουγιούκας