Αγώνας ενάντια στη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση του Δημόσιου Σχολείου και Πανεπιστημίου


Η κυβέρνηση πιστή στο στόχο της συνεχίζει να νομοθετεί ώστε να περάσει τις αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση όπως τις έχει οραματιστεί και εξαγγείλει. Σε περίοδο εξεταστικής για τα πανεπιστήμια και πριν προλάβουν μαθητές και εκπαιδευτικοί να επιστρέψουν στα σχολεία τους από τις γιορτές, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί με την κατάθεση δύο σχεδίων νόμου να ολοκληρώσει την μετάλλαξη του Δημόσιου Σχολείου και Πανεπιστημίου. Το σχέδιο νόμου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια με τίτλο «Ελεύθερο Πανεπιστήμιο» το οποίο καταργεί στην ουσία το άρθρο 16 και παρακάμπτει το Σύνταγμα. Και το σχέδιο νόμου του Πιερρακάκη για την «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης» το οποίο τρία χρόνια μετά τον αντίστοιχο νόμο της Κεραμέως (4763/20) τον συμπληρώνει και εμβαθύνει στις κατευθύνσεις της Ε.Ε. , του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ.    

Με το σχέδιο νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση τα δημόσια πανεπιστήμια (ιδίως τα περιφερειακά) κινδυνεύουν να εξαφανιστούν από το χάρτη. Υπονομεύονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους και η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν λογίζεται πλέον ως κοινωνικό αγαθό. Νομοτελειακά η ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων θα οδηγήσει στην λειτουργία και των δημόσιων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, δίδακτρα αλλά και χρηματοδότηση από επιχειρήσεις και προγράμματα. Η κρατική ενίσχυση θα παρέχεται εξίσου σε μη κρατικά και δημόσια πανεπιστήμια στο όνομα του «ανταγωνισμού» καταργώντας την «δωρεάν παιδεία». Η επιτήρηση και η καταστολή θα είναι πλέον απροκάλυπτες στα πανεπιστήμια που θα ερευνούν για τις εταιρίες και θα πουλάνε προσόντα. Ήδη όλες οι αλλαγές των τελευταίων ετών δείχνουν την κατεύθυνση.

Στην ίδια λογική κινείται και σχέδιο νόμου για την επαγγελματική εκπαίδευση, το οποίο στην ουσία υποβαθμίζει την εκπαίδευση που σήμερα παρέχουν τα ΕΠΑΛ σε κατάρτιση. Το περιεχόμενο των σπουδών, των μαθημάτων, οι τομείς και ειδικότητες που θα παρέχονται σε κάθε Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ) θα αποφασίζονται από ένα συμβούλιο στο οποίο θα υπάρχει εκπρόσωπος του δήμου αλλά και εκπρόσωποι των επιμελητηρίων της περιοχής. Τα ΚΕΕΚ θα ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης άρα θα βρίσκονται εκτός τυπικής εκπαίδευσης. Τα ΚΕΕΚ θα προσελκύουν πόρους και θα συνάπτουν συμβάσεις με φορείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα. Θα ιδρυθούν campusεπαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης όπου μέσα τους θα λειτουργούν ΕΣΚ, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ και θα οριστεί manager (εκτελεστικός διευθυντής) που θα τα διευθύνει. Πολλά ΕΠΑΛ θα καταργηθούν και άλλα θα συγχωνευτούν. Η απλήρωτη και ανασφάλιστη μαθητεία θα κυριαρχήσει.

Τα συγκεκριμένα σχέδια νόμου έρχονται να συμπληρώσουν το νομοθετικό πλαίσιο αντιδραστικής μετάλλαξης της παιδείας. Δίπλα στην ελάχιστη βάση εισαγωγής, την τράπεζα θεμάτων, τις εξετάσεις τύπου «PISA», το εθνικό απολυτήριο, την αξιολόγηση, την αυτονομία και την κατηγοριοποίηση της «σχολικής μονάδας» στοχεύουν το μέλλον των παιδιών μας.

Ως γονείς θα αγωνιστούμε για να ανατρέψουμε τα σχέδιά τους!

Συμπαραστεκόμαστε στον δίκαιο αγώνα των φοιτητών. Βρισκόμαστε στο πλάι τους και τους στηρίζουμε. Καταδικάζουμε την επίθεση που δέχτηκαν μέσα στην Πολυτεχνειούπολη στις 15/1/2024, όπως και κάθε άλλη προσπάθεια φίμωσής τους.

Αγωνιζόμαστε πλάι στους εκπαιδευτικούς, στους δασκάλους των παιδιών μας, σε κάθε αγώνα τους για ποιοτική, δημόσια και δωρεάν παιδεία. Αλλά και για εργασιακά δικαιώματα και αξιοπρέπεια. Καταδικάζουμε τις απόπειρες τρομοκράτησης τους και τους εκβιασμούς από διευθυντές εκπαίδευσης. Η τηλεκπαίδευση δεν είναι μάθημα και οι δάσκαλοι οφείλουν να βρίσκονται δίπλα στους μαθητές τους όταν αυτοί αγωνίζονται και όχι να καταγράφουν απουσίες πίσω από μια οθόνη.

Παλεύουμε μαζί με τους μαθητές, τα παιδιά μας, που αγωνίζονται για το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση. Απαντάμε στις απειλές και τους εκφοβισμούς διευθυντών σχολείων και διευθύνσεων εκπαίδευσης ότι ο ρόλος τους ως δάσκαλοι, είναι να μεταφέρουν στους ¨προϊσταμένους¨ τους την πραγματική εικόνα των ελλείψεων και των προβλημάτων της εκπαίδευσης, των κτηρίων που καταρρέουν, των προγραμμάτων σπουδών και των βιβλίων που είναι απαρχαιωμένα, των κοινωνικο-οικονομικών προβλημάτων που οδηγούν σε βία στους χώρους των σχολείων, του ανταγωνισμού και της εντατικοποίησης που οδηγεί στην ανάγκη για φροντιστήρια κλπ. Προβλήματα που δεν λύνονται με αυταρχισμό και τρομοκράτηση.

Όλες και όλοι την Πέμπτη 18 Γενάρη 2024 στις 12.00 μ.μ. στα Προπύλαια!

 

Το Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων& Κηδεμόνων 3ης ΔΚΑ