Σύλλογος Γονέων 9ου ΓΕΛ: Διαγωνισμός PISA 2024

 

Σωματείο Γονέων και Κηδεμόνων

9ου Γενικού Λυκείου Αθηνών

Τρώων 2, Αθήνα

Τ.Κ. 11851

e-mail: syllogosgoneon9gel.ath@gmail.com

              

ΠΡΟΣ:

 

Πίνακας Αποδεκτών

            ΚΟΙΝ:

                                                                                               

Αρ. Πρωτ:

4/2024

Αθήνα,

29 Μαρτίου 2024


                              Θέμα: Διαγωνισμός PISA2024

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το Υπουργείο Παιδείας προβαίνει στην διενέργεια ενός διεθνούς προγράμματος αξιολόγησης μαθητών /μαθητριών (Programme for International Student ssessment), με το όνομα «ελληνική PISA».

Για το έτος 2024, στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής της έρευνας PISA για το 2025, οι εξετάσεις - οι οποίες είναι διαγνωστικού χαρακτήρα[1]-  θα πραγματοποιηθούν από 8 εώς 24 Απριλίου, σε 43 Λύκεια της χώρας (ΓΕΛ & ΕΠΑΛ), στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το 9ο ΓΕΛ Αθήνας[2] και αφορά μαθητές/μαθήτριες της Α’ Λυκείου.

Η θέσπιση της «ελληνικής Pisa» δεν είναι πολιτικά αθώα, καθώς πρόκειται για ένα μέρος των «μεταρρυθμίσεων» του Υπουργείου Παιδείας που ουσιαστικά οδηγούν σε κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, των μαθητών/μαθητριών και των εκπαιδευτικών, οξύνοντας ακόμα περισσότερο τις ταξικές ανισότητες στο εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς τα αποτελέσματα των εξετάσεων του διαγωνισμού αυτού έχουν άμεση σχέση με το κοινωνικό-οικονομικό υπόβαθρο των οικογενειών των μαθητών/μαθητριών.

Φέτος δε οι μαθητές/μαθήτριες εκτός από τα γνωστικά αντικείμενα (μαθηματικά, κατανόηση κειμένου και φυσικές επιστήμες) θα διαγωνιστούν στην ξένη γλώσσα και στις ψηφιακές δεξιότητες.

Αντί, λοιπόν, το Υπουργείο να αναλώνεται σε δράσεις και προγράμματα που επιτείνουν τον τοξικό ανταγωνισμό εντός της σχολικής κοινότητας και στην προσπάθεια εξαγωγής συμπερασμάτων που σκοπό έχουν την προετοιμασία των παιδιών και εφήβων ως «εξαρτήματα» ενός μηχανισμού ιδιωτικών οικονομικών ανταγωνιστικών συμφερόντων, θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε η Παιδαγωγική να επιστρέψει στο σχολείο και να προετοιμάζονται από αυτό ενεργοί πολίτες με κριτική σκέψη, δημοκρατικό φρόνημα και σεβασμό στις ανθρώπινες αξίες.

Πριν αξιολογήσει ανθρώπους το Υπουργείο θα πρέπει να αξιολογήσει τις πολιτικές του και  να τις χαράξει με γνώμονα την προαγωγή και την πρόοδο του συνόλου της κοινωνίας.

Ως γονείς εκφράζουμε την αντίθεσή μας στον διαγωνισμό αυτό, τον καταδικάζουμε ως αντιπαιδαγωγικό, ζητάμε τη μη στήριξη του από όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές/μαθήτριες) και την κατάργησή του.

 

Απαιτούμε:

-        Αύξηση της χρηματοδότησης στον κρατικό προϋπολογισμό για τις εκπαιδευτικές δαπάνες.

-        Καμία συγχώνευση των εκπαιδευτικών μονάδων.

-        Ανώτατο πλήθος 15 μαθητές/μαθήτριες ανά τμήμα.

-        Μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, έτσι ώστε τα σχολεία από την πρώτη μέρα να λειτουργούν χωρίς κενά.

-        Στελέχωση των σχολείων με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς & νοσηλευτές/νοσηλεύτριες.

-        Υποστήριξη των σχολείων με σύγχρονες υλικοτεχνικές υποδομές.

-        Επαναφορά των κοινωνικών, μουσικών και καλλιτεχνικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

-        Λέμε ΟΧΙ σε σχολεία που ενισχύουν την «παπαγαλία» έναντι της κριτικής σκέψης, που εξοβελίζουν τον ανθρωπιστικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης, και μετατρέπουν το σχολείο από χώρο μάθησης και δημιουργικής σκέψης σε εξεταστικό κέντρο, προκειμένου να εναρμονιστούν οι κυβερνητικές πολιτικές με  τις επιταγές του ΟΟΣΑ.

-        Λέμε ΟΧΙ στην τράπεζα θεμάτων και στην ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ που φέτος άφησε εκτός 40.000 υποψήφιους/υποψήφιες.

-        Λέμε ΝΑΙ στο ΔΗΜΟΣΙΟ-ΔΩΡΕΑΝ Ελληνικό Πανεπιστήμιο.

 

Για το Δ.Σ.

 

Η Πρόεδρος

Αγγελική Ανδριωμένου

Η Γενική Γραμματέας

Νατάσα Μπραέσα

 



[1]https://www.minedu.gov.gr/news/54523-08-02-23-dieksagogi-ellinikis-pisa-ethnikon-eksetaseon-diagnostikoy-xaraktira-2023-kai-symperasmata-eksetaseon-2022

[2]https://www.esos.gr/arthra/86982/pisa-stis-exetaseis-ton-15hronon-mathiton-mpainoyn-agglika-kai-psifiakes-dexiotites