Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Σχετικά με  την επαναφορά της παράλληλης διδασκαλίας της Γαλλικής και της Γερμανικής Γλώσσας στα δημοτικά σχολεία της χώρας (όριο: 12 μαθητές/10 μαθ. σε απομονωμένα σχολεία) θα ήθελα να διευκρινίσω ορισμένα σημεία προκειμένου να λυθούν απορίες που ενδεχομένως γεννηθούν στους γονείς λόγω αυτής της νέας κατάστασης.
Όπως ήδη γνωρίζετε η νέα Υπουργική Απόφαση που αφορά τα Δημοτικά Σχολεία προβλέπει για φέτος τη δυνατότητα επανεπιλογής της Β΄ Ξένης Γλώσσας για την ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου προκειμένου να μπορέσουν οι μαθητές που αναγκάστηκαν να κάνουν άλλη γλώσσα από αυτή που είχαν αρχικά επιλέξει να ακολουθήσουν την αρχική επιλογής τους. Εύλογα θα αναρωτηθούν οι γονείς των παιδιών εάν κάτι τέτοιο είναι δυνατό εφόσον τα παιδιά για ένα ολόκληρο χρόνο έχουν διδαχθεί μια άλλη γλώσσα. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι καθησυχαστική, το φαινόμενο των ετερογενών ομάδων μαθητών (από αρχάριους μέχρι επίπεδο Β1) στη Β΄ Ξένη Γλώσσα είναι σύνηθες στο δημόσιο σχολείο. Για παράδειγμα στην Α΄ Γυμνασίου τα παιδιά καλούνται πάντα να επαναεπιλέξουν Β΄ Ξένη Γλώσσα, ανεξάρτητα από το τι έχουν διδαχθεί στο Δημοτικό Σχολείο. Αυτό σημαίνει ότι κάθε χρόνο έχουμε ετερογενείς τάξεις που αποτελούνται από αρχάριους μαθητές και από μαθητές που έχουν διδαχθεί δύο χρόνια (τουλάχιστον) τη γλώσσα. Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου λοιπόν δεν βρίσκονται μπροστά σε ένα νέο φαινόμενο αντίθετα έχουν μεγάλη πείρα στην αντιμετώπιση ετερογενών ομάδων και στην επιτυχή ένταξη των αρχαρίων στην ομάδα. Χαρακτηριστικά θα ήθελα να αναφέρω εδώ ότι στα Γυμνάσια που συμμετέχουν στις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στους αριστούχους των εξετάσεων κάθε χρόνο συμπεριλαμβάνονται μαθητές που ξεκίνησαν μόλις στην Α΄ Γυμνασίου με την γλώσσα στην οποία εξετάζονται και παρότι είχαν διδαχθεί άλλη γλώσσα στο δημοτικό.
 
Επίσης θα ήθελα να επισημάνω ότι λόγω της ιδιάζουσας κατάστασης φέτος η σωστή ενημέρωση των γονέων τόσο από το σχολείο όσο και από τους συλλόγους και από τις ενώσεις είναι εξαιρετικά μεγάλης σημασίας. Η οικονομική κρίση αυξάνει τις προσδοκίες μας σε σχέση με τις δυνατότητες που προσφέρει το δημόσιο σχολείο. Για τη συντριπτική πλειοψηφία των νοικοκυριών δεν υπάρχει εναλλακτική λύση, η επαναφορά της παράλληλης διδασκαλίας οφείλεται και στην κινητοποίηση χιλιάδων γονέων  και κηδεμόνων σε όλη τη χώρα. Το μόνο που μένει να κάνουμε είναι να μεριμνήσουμε ώστε κάθε σχολείου να προσφέρει παράλληλα τμήματα Β΄ Ξένης Γλώσσας και άρα το δικαίωμα των ίσων ευκαιριών στους μαθητές.
 

 
Με εκτίμηση
 
Μαριάννα Στούπα
Για την Τοπική Επιτροπή Α΄ Αθήνας της ΠΕΚΑΓΕΠΕ
(ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ