Για τα Ωνάσεια Σχολεία - Κάλεσμα σε διαμαρτυρία

 

                                                                                                                                            28/1/25

22 δημόσια σχολεία εκχωρούνται σε ιδιώτη ο οποίος παρεμβαίνει στην λειτουργία τους

Στις 20/1/2024 πριν καν συζητηθεί στη Βουλή (για εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές και τα σωματεία τους ή τους Δήμους δεν το συζητάμε…) υπογράφεται σύμβαση ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και το Ίδρυμα Ωνάση, με την οποία 22 δημόσια σχολεία που χτίστηκαν με χρήματα των φορολογούμενων και συντηρούνται από αυτούς, του εκχωρούνται.

Σχολεία που βρίσκονται «σε περιοχές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις», περιοχές ιστορικές και λαϊκές για τις οποίες το κτηματομεσιτικό κεφάλαιο δεν αδιαφορεί. Αυτά τα σχολεία θα πάψουν να είναι τα σχολεία της γειτονιάς μιας και θα δέχονται μαθητές μετά από εξετάσεις. Η πλειοψηφία των παιδιών των περιοχών αυτών θα αναγκαστούν να στοιβαχτούν στα υπόλοιπα -ήδη επιβαρυμένα και κορεσμένα-, κοντινότερα σχολεία. Επίσης οι καθηγητές τους, που στην πλειονότητά τους στήριξαν για χρόνια αυτά τα σχολεία χάνουν τις οργανικές τους θέσεις και απομακρύνονται (η επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού θα ακολουθήσει τη λογική με την οποία γίνεται στα πρότυπα και πειραματικά). Άλλος ένας δρόμος για την κατάργηση του σχολείου της γειτονιάς.

Μας παρουσιάζουν μια τέτοια εξέλιξη ως ευκαιρία, για τους μαθητές και για τις περιοχές. Το Ίδρυμα Ωνάση θα ανακαινίσει τα σχολεία (έως 1 εκ. ευρώ ανά σχολείο) και θα καλύψει τα λειτουργικά τους έξοδα (έως 500.000 ευρώ το έτος ανά σχολείο). Στα Ωνάσεια Σχολεία θα εφαρμοστούν «εκπαιδευτικές καινοτομίες» και την λειτουργία τους θα την καθορίζει «Διοικούσα Επιτροπή με πλειοψηφία του Δημοσίου». Στην ουσία αυτό σημαίνει δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Σχολεία «αριστείας» και σχολεία που δίνουν τις απαιτούμενες γνώσεις της εποχής μας για την παραγωγή φθηνού εργατικού δυναμικού. Και το Ίδρυμα Ωνάση επιλέγει να λειτουργήσει κάποια σχολεία που θα παράγουν τα στελέχη που χρειάζονται στο κεφάλαιο, προωθώντας την λογική της λειτουργίας των σχολείων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Παράπλευρες απώλειες, οι μαθητές και οι γονείς τους. Οι καθηγητές αυτών των σχολείων αλλά και τα δικαιώματα και ο εκπαιδευτικός και παιδαγωγικός ρόλος του συνόλου τους. Η δημόσια, καθολική, συμπεριληπτική και δωρεάν εκπαίδευση συνολικά. Παράπλευρα κέρδη για τα φροντιστήρια που ¨σαν έτοιμα από καιρό¨ ξεκίνησαν ήδη διαφημίσεις για την προετοιμασία για τα Ωνάσεια και ας επιβαρύνονται με άγχος ακόμα και οι μαθητές εκείνοι που τα καταφέρνουν καλά σε όλες αυτές τις ανταγωνιστικές διαδικασίες, που θα έπρεπε να τους είναι ξένες στην ηλικία τους. 

Δυστυχώς δεν έσκασε κάποιος κεραυνός εν αιθρία. Η επέκταση των πρότυπων – πειραματικών σχολείων και η εισαγωγή του θεσμού του Διεθνούς Απολυτηρίου άνοιξε την πόρτα στα Ωνάσεια. Με την σύμβαση αυτή σημειώθηκε ακόμα μια επίθεση στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, με σκοπό την αλλαγή της εκπαίδευσης και του σχολείου όπως τα ξέραμε μέχρι πριν λίγα χρόνια σε αντιδραστική κατεύθυνση. Είναι ένα ακόμα λιθαράκι στο σύνολο των νόμων και των αποφάσεων για την προώθηση μιας εκπαίδευσης κατά τα πρότυπα του ΟΟΣΑ και τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της έκθεσης Πισσαρίδη και τις προτροπές του ΣΕΒ. Η αποδόμηση της Δημόσιας Παιδείας περνάει μέσω της αξιολόγησης και της αυτονομίας, του ανταγωνισμού και της κατηγοριοποίησης. Πλέον τα σχολεία θα λειτουργούν με επιχειρηματικούς όρους, με μάνατζερ και αναζήτηση χορηγών και χρηματοδότησης, χωρίς εργασιακά δικαιώματα για τους εκπαιδευτικούς. Θα λειτουργούν για τις ανάγκες της αγοράς, πλάι στα ιδιωτικά και στα ιδιωτικοποιημένα δημόσια Πανεπιστήμια. Η μόρφωση δεν θα πρέπει να θεωρείται ως δικαίωμα πλέον που η δωρεάν παροχή της συμβάλει στην άμβλυνση των ανισοτήτων.   

Ο γονείς, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, θα σταθούμε απέναντι σε αυτή την αντιδραστική εξέλιξη! Πρόκειται για το μέλλον των παιδιών μας και της ίδιας της κοινωνίας!

Πολλά είναι αυτά που πρέπει να γίνουν για την στήριξη του δημόσιου σχολείου και το γονεϊκό κίνημα τα έχει αναδείξει:

Μείωση αριθμού μαθητών ανά τάξη.

Μόνιμοι εκπαιδευτικοί που να καλύπτουν όλες τις ανάγκες.

Αύξηση χρηματοδότησης για την Παιδεία.

Κατάργηση ΕΒΕ- Τράπεζας Θεμάτων

Επάνοδος κοινωνικών- καλλιτεχνικών μαθημάτων.

Ψυχολόγοι – κοινωνικοί λειτουργοί – νοσηλευτές σε όλα τα σχολεία.

Ενισχυτική διδασκαλία σε κάθε σχολείο.

Παράλληλη στήριξη και ΕΒΠ σε κάθε παιδί που το έχει ανάγκη.

Τμήματα ένταξης για μετανάστες.

Επισκευή των σχολείων.

Αντισεισμικός έλεγχος – έλεγχος πυρασφάλειας.

  • ΚΑΝΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ σε ΙΔΙΩΤΕΣ! ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ!
  • ΟΧΙ στα ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!
  • ΟΧΙ στην ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ-ΜΑΘΗΤΩΝ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ! 
  • ΑΥΞΗΣΗ των ΔΑΠΑΝΩΝ για τη ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!
  • ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ – ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ, ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ, ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 29/1/25 στις 5.30 ΜΜ

 

Το Δ.Σ.